Przekreślony Kłos to symbol, któremu ufamy – wyniki badania

Znak towarowy Przekreślony Kłos cieszy się niesłabnącym zaufaniem konsumentów! Aż 97% konsumentów wierzy, że produkty licencjonowane są sprawdzone i bezpieczne. Przedstawiamy wyniki badania.

W 2015 r. przeprowadziliśmy pierwsze badanie dotyczące zaufania do znaku Przekreślonego Kłosa. Oto jego podsumowanie. Po 5 latach postanowiliśmy sprawdzić, jak obecnie konsumenci podchodzą do produktów licencjonowanych. Wyniki obu badań są porównywalne i pokazują, że konsumenci darzą znak Przekreślonego Kłosa ogromnym zaufaniem. Jego obecność na etykiecie ma dla nich bardzo istotne znaczenie przy wyborze żywności bezglutenowej.

Podczas badania online zadaliśmy pytania dotyczące rozpoznawalności i zaufania do znaku towarowego Przekreślony Kłos.

Udział w nim wzięło 1212 osób, z czego zdecydowana większość (84,24%) to kobiety, pomiędzy 31 a 50 rokiem życia (48,27%). Aż 82,67% respondentów jest na diecie bezglutenowej z powodu celiakii i, co ciekawe, tylko 49,17% należy do naszego Stowarzyszenia. Daje to poczucie, że wyniki są miarodajne i wiarygodne.

Analiza badania

97,11% ankietowanych ufa, że produkty ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos są sprawdzone i bezpieczne:

Przekreślony Kłos - ankieta

Z kolei prawie 95% respondentów chciałoby, żeby wszystkie produkty bezglutenowe miały na etykiecie znak towarowy Przekreślony Kłos:

Osoby na diecie bezglutenowej w pierwszej kolejności sięgają po produkty ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos (aż 80,53% respondentów):

Ankieta Przekreślony Kłos - wyniki

Tylko 17,49% ankietowanych dodatkowo czyta skład produktu w poszukiwaniu glutenu, jeśli jest na nim znak Przekreślonego Kłosa. 44% tego nie robi, a 37% weryfikuje etykietę czasami:

Ankieta Przekreślony Kłos - wyniki

Prawie 87% osób mając wybór woli kupić produkt licencjonowany niż inny, jedynie opisany jako bezglutenowy.

W sumie 98% badanych uważa, że znak towarowy Przekreślony Kłos na etykiecie bardzo ułatwia lub w pewnym stopniu ułatwia ich codzienne zakupy.

Podsumowanie

Wyniki badania pokazują jak bardzo konsumenci cenią znak towarowy Przekreślony Kłos. Jego obecność na etykiecie ułatwia codzienne zakupy, ale także zwiększa zaufanie do produktów i marek tak oznaczonych. Mamy nadzieję, że liczba i dostępność produktów ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos na polskim rynku nadal będzie rosła.

Informacje demograficzne o respondentach

Ankieta Przekreślony Kłos - wyniki

Przekreślony Kłos to symbol, któremu ufamy – wyniki badania