Regulamin webinarów

Regulamin webinarów organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej (Stowarzyszenie)

I. DEFINICJE

Webinar – szkolenie internetowe przeprowadzane przez Stowarzyszenie dla zapisanych Uczestników.

Uczestnik – osoba biorąca udział w Webinarze, zarejestrowana wcześniej przez wskazany przez Stowarzyszenie sposób.

Serwis internetowy – serwis udostępniony Stowarzyszeniu przez ClickMeeting Sp. z o.o, na podstawie Umowy w celu prowadzenia i zarządzania Webinarami.

Ustawa – ustawa o ochronie danych osobowych, z dnia 10 maja 2018 r.

RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

Formularz rejestracji – internetowy formularz, zamieszczony na Stronie, wypełniany przez Użytkownika w celu rejestracji Uczestników na Webinarze.

II. OGÓLNA INFORMACJE O WEBINARACH

  1. Czas trwania Webinaru – około 1,5 godziny.
  2. Liczba Uczestników jednego Webinaru jest ograniczona.
  3. Uczestnicy nie mogą w jakikolwiek sposób utrwalać treści i przebiegu Webinaru.
  4. Stowarzyszenie dokłada najwyższej staranności aby Webinary prowadzili kompetentni szkoleniowcy, posiadający wiedzę w przedmiocie Webinaru.
  5. Stowarzyszenie oświadcza, że Webinary przygotowywane są z najwyższą starannością, dba aby były oparte na aktualnej wiedzy medycznej i dietetycznej.
  6. Pytania zadawane podczas Webinaru mogą być upubliczniane przez Stowarzyszenie w celach edukacyjnych, na stronie celiakia.pl, w sposób który całkowicie uniemożliwi identyfikację uczestników, którzy je zadali.
  7. Podczas Webinarów nie ma możliwości kontaktu wizualnego z innymi Uczestnikami.
  8. Uczestnicy rejestrują się na Webinar przez adresy e-mail oraz podając imię i nazwisko – wskazane w Formularzu rejestracji.
  9. Webinary będą każdorazowo nagrywane.
  10. Zarejestrowani uczestnicy po webinarze otrzymują mailowo link do nagrania, który umożliwia obejrzenie go przez 2 dni od dnia udostępnienia nagrania.

III. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON

  1. Uczestnik po dokonaniu rejestracji do Webinaru ma prawo do udziału w nim i zadawania pytań w formie czatu.
  2. Każdy Uczestnik ma obowiązek zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem Webinaru.
  3. Po dokonaniu rejestracji i potwierdzeniu Uczestnik otrzyma link do Webinaru na adres e-mail podany w Formularzu rejestracji. Link będzie aktywny do terminu Webinaru.
  4. Uczestnik zobowiązuje się do korzystania z Webinarów w sposób zgodny z przepisami prawa, nie naruszając praw oraz dobrego imienia osób trzecich.

IV. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA/PRAWA AUTORSKIE

  1. Z chwilą rejestracji do Webinaru, w sposób wskazany w § 2 niniejszego Regulaminu, Stowarzyszenie udziela Uczestnikom prawa do korzystania z Webinaru, wyłącznie jednak dla potrzeb własnych Uczestników. Uczestnik nie ma prawa zwielokrotniania i/lub wprowadzania do obrotu treści Webinaru oraz jakiegokolwiek innego udostępniania osobom trzecim.
  2. Platforma ClickMeeting będzie rejestrowała podczas Webinarów wypowiedzi i pytania Uczestników w celu archiwizacji i ewentualnego dalszego udostępniania. Uczestnicy rejestrując się na dany Webinar wyrażają na to zgodę. Stowarzyszenie na wniosek Uczestnika może usunąć zarejestrowane materiały.

V. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników i Uczestników w rozumieniu przepisów RODO jest Stowarzyszenie. Dane osobowe są przetwarzane przez Stowarzyszenie zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności RODO oraz Ustawą.
  2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się ze Stowarzyszeniem pod adresem mailowym: inspektor@celiakia.pl lub na adres siedziby ul. Na Uboczu 28 U-C4, 02-791 Warszawa.
  3. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w ramach prawnie
    uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, za taki uznajemy przeprowadzenie webinarium i
    przekazywanie podziękowań (ewentualnie certyfikatów uczestnictwa) oraz informowanie o
    działalności statutowej Stowarzyszenia. Przetwarzanie danych osobowych związanych odbywa się na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  4. Każdej osobie której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w Webinarze.
  6. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom wspierającym Stowarzyszenie w prowadzonej działalności, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów informatycznych wspierających realizację webinarów, co wynika ze współpracy Click Meeting z podwykonawcami, którzy spełniają wszelkie wymogi wynikające z RODO oraz właściwych przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z art. 28 ust. 4 RODO.
  7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na Uczestników.
  8. Dane uczestników Webinaru będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Webinaru, wysłania podziękowań za udział oraz wysłania ewentualnych certyfikatów uczestnictwa.
  9. Stowarzyszenie stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych.

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu mogą zostać zmienione przez Stowarzyszenie w dowolnym momencie. W związku z tym, zaleca się regularne sprawdzanie najnowszej wersji Regulaminu.
  1. Poprzez udział w Webinarze Stowarzyszenia Uczestnik każdorazowo potwierdza, iż akceptuje aktualnie obowiązujące postanowienia Regulaminu. W przypadku jakiegokolwiek sporu wynikającego lub związanego z niniejszym Regulaminem, zostanie on przez strony rozstrzygnięty polubownie. W przeciwnym razie właściwy będzie sąd zgodnie z właściwością ogólną.

Warszawa, 27 maja 2020 r.