CARREFOUR zwiększa asortyment bezglutenowy

carre1W ramach rozpoczętej właśnie kampanii „Z miłości do zdrowia” sieć Carrefour rozszerza ofertę produktów bezglutenowych, ekologicznych, sojowych, dla diabetyków oraz specjalnych produktów oznaczonych znakiem „Jakości Carrefour”. Wszystkie te produkty już teraz obecne są w specjalnej strefie „Świat Zdrowia” w wybranych pięciu hipermarketach: w Warszawie w Galeriach: Arkadia, Targówek, Reduta i Wileńska oraz w Krakowie (Zakopianka). Carrefour planuje rozszerzenie oferty o kolejne lokalizacje.

Asortyment produktów bezglutenowych już teraz liczy ok. 200 produktów. Są to m.in.: pieczywo, mieszanki do pieczenia, kasze, makarony, sosy, słodycze, ciasta, słone przekąski, galaretki, dżemy, budynie, kisiele. Produkty bezglutenowe, dietetyczne, dla diabetyków, sojowe i ekologiczne znajdują się w specjalnie oznakowanym miejscu w sklepie.

carre2 carre3
Carrefour wyszedł naprzeciw klientom o szczególnych potrzebach żywieniowych w wyniku przeprowadzonych badań i analizy rynku, które wykazały wzrost zapotrzebowania między innymi na żywność bezglutenową. Z badań TNS Polska dla Carrefour wynika, że nawet dla ok. 20 proc.  mieszkańców dużych polskich miast oferta produktów między innymi bezglutenowych jest wciąż trudno dostępna, dlatego Carrefour poza rozszerzeniem asortymentu na kolejne lokalizacje, planuje wprowadzać do sprzedaży nowe produkty z tej linii.

Cieszy nas fakt, że żywność bezglutenowa dzięki obecności w sieciach handlowych staje się coraz bardziej dostępna, także dzięki naszej aktywności. Projekt Stowarzyszenia udzielania w Polsce licencji na międzynarodowy znak przekreślonego kłosa przyczynia się do zwiększenia ilości bezpiecznych produktów – przybywa nam bezglutenowych wędlin, słodyczy i wielu innych wyrobów, które dzięki normalnym cenom są dostępne dla osób na diecie, także w sieciach handlowych.

Jeszcze w ubiegłym roku nasz projekt badania dostępności produktów bezglutenowych „Sieci handlowe” (opisaliśmy akcję w ostatnim numerze „Bez glutenu”) pokazał, że nie jest dobrze, zwłaszcza w dyskontach. Na szczęście sytuacja szybko się poprawia. Prowadzimy stale rozmowy z większością sieci handlowych obecnych na polskim rynku. Mamy nadzieję, że już niedługo produkty bezglutenowe, przynajmniej pierwszej potrzeby, będą dostępne także w mniejszych miejscowościach.