Przekreślony Kłos, symbol bezpieczeństwa i zaufania – wyniki ankiety

W tym roku obchodzimy 15-lecie certyfikowania przez Stowarzyszenie produktów bezglutenowych i udzielania licencji na używanie znaku towarowego Przekreślony Kłos. Z tej okazji postanowiliśmy ponownie przeprowadzić ankietę online, aby poznać preferencje osób na diecie podczas ich codziennych zakupów.

Wyniki ankiety jednoznacznie pokazują (podobnie jak w 2015 r. i w 2020 r.), że poziom zaufania konsumentów do Przekreślonego Kłosa jest na wysokim poziomie. 96,6% ankietowanych ufa, że produkty certyfikowane są sprawdzone i bezpieczne. Ogromnie nas cieszy, że prawie 99% badanych (!) uważa, że licencjonowany znak Przekreślonego Kłosa bardzo ułatwia czy też ułatwia im do pewnego stopnia codzienne zakupy.

W ankiecie wzięło udział 1217 osób. Zdecydowana większość, bo 85,5% to kobiety, w tym prawie 3/4 jest pomiędzy 31. a 50. rokiem życia (69,4%). 58,4% ankietowanych jest na diecie z powodu celiakii, a w przypadku 28,7% na diecie bezglutenowej jest członek rodziny. Interesujące jest to, że tylko 43,5% ankietowanych należy do naszego Stowarzyszenia. To pokazuje, że nawet osoby, które niezwiązane ze Stowarzyszeniem, doceniają wartość symbolu towarowego Przekreślony Kłos.

Wnioski płynące z ankiety

  • Znak Przekreślonego Kłosa bardzo ułatwia lub ułatwia do pewnego stopnia codzienne zakupy 98,7% badanych osób.

  • 96,6% respondentów ufa, że certyfikowane produkty są sprawdzone i bezpieczne.

  • Prawie 93% ankietowanych chciałoby, żeby wszystkie produkty miały na etykiecie znak towarowy Przekreślony Kłos.

  • 70,2% ankietowanych w pierwszej kolejności wybiera produkty certyfikowane ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos.

  • Prawie 68% respondentów, widząc na etykiecie certyfikat, już nie analizuje dodatkowo składu produktu i reszty etykiety w poszukiwaniu glutenu.

  • 83,4% osób, mając dostępne różne produkty, wybiera te ze znakiem Przekreślonego Kłosa, a nie jedynie opisane jako bezglutenowe.

Opinie respondentów

Pierwszy raz umieściliśmy w ankiecie pytanie otwarte: Czym jest dla Ciebie znak towarowy Przekreślony Kłos? Odpowiedzi konsumentów bardzo budują, sami przeczytajcie kilka z nich:

  • Gwarancją bezpieczeństwa.
  • Wskazówką bezpieczeństwa, ułatwieniem – że wszędzie na świecie, gdzie zobaczę certyfikowany znak, mogę go wybrać.
  • Drogowskazem.
  • Dzięki temu oznaczeniu mam poczucie, że spożywam bezpieczne produkty. Audyt i aktualizacja oznaczeń u producentów daje bezpieczeństwo, że firmy są nieustannie kontrolowane na poziomie produkcji.
  • Informacją, że produkty, które kupuję, są dla mnie bezpieczne i ktoś, kto się tym znaczkiem certyfikuje, robi to z pełną świadomością konsekwencji zdrowotnych dla chorych. Mam taką nadzieję.

Podsumowanie

Bardzo nas cieszy, że niezmiennie, od wielu lat, bezglutenowi konsumenci ufają produktom ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos. Nasze  badanie ankietowe to potwierdza. Symbol ten jest dla wielu z Was „gwarancją bezpieczeństwa”, „drogowskazem” czy też  „wsparciem podczas zakupów spożywczych”. Mamy nadzieję, że z roku na rok ilość bezpiecznych produktów bezglutenowych z Przekreślonym Kłosem na polskim rynku będzie się zwiększać. Życzymy tego sobie i Wam. Zapraszamy firmy do certyfikacji!

Przekreślony Kłos, symbol bezpieczeństwa i zaufania – wyniki ankiety