Regulamin webinarów
Regulamin webinarów organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej (Stowarzyszenie)
I. DEFINICJE
Webinar – szkolenie internetowe przeprowadzane przez Stowarzyszenie dla zapisanych Uczestników.
Uczestnik – osoba biorąca udział w Webinarze, zarejestrowana wcześniej przez wskazany przez Stowarzyszenie sposób.
Serwis internetowy – serwis udostępniony Stowarzyszeniu przez ClickMeeting Sp. z o.o, na podstawie Umowy w celu prowadzenia i zarządzania Webinarami.
Ustawa – ustawa o ochronie danych osobowych, z dnia 10 maja 2018 r.
RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Formularz rejestracji – internetowy formularz, zamieszczony na Stronie, wypełniany przez Użytkownika w celu rejestracji Uczestników na Webinarze.
II. OGÓLNA INFORMACJE O WEBINARACH
- Czas trwania Webinaru – około 1,5 godziny.
- Liczba Uczestników jednego Webinaru jest ograniczona.
- Uczestnicy nie mogą w jakikolwiek sposób utrwalać treści i przebiegu Webinaru.
- Stowarzyszenie dokłada najwyższej staranności aby Webinary prowadzili kompetentni szkoleniowcy, posiadający wiedzę w przedmiocie Webinaru.
- Stowarzyszenie oświadcza, że Webinary przygotowywane są z najwyższą starannością, dba aby były oparte na aktualnej wiedzy medycznej i dietetycznej.
- Pytania zadawane podczas Webinaru mogą być upubliczniane przez Stowarzyszenie w celach edukacyjnych, na stronie celiakia.pl, w sposób który całkowicie uniemożliwi identyfikację uczestników, którzy je zadali.
- Podczas Webinarów nie ma możliwości kontaktu wizualnego z innymi Uczestnikami.
- Uczestnicy rejestrują się na Webinar przez adresy e-mail oraz podając imię i nazwisko – wskazane w Formularzu rejestracji.
- Webinary będą każdorazowo nagrywane.
- Zarejestrowani uczestnicy po webinarze otrzymują mailowo link do nagrania, który umożliwia obejrzenie go przez 2 dni od dnia udostępnienia nagrania.
III. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Uczestnik po dokonaniu rejestracji do Webinaru ma prawo do udziału w nim i zadawania pytań w formie czatu.
- Każdy Uczestnik ma obowiązek zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem Webinaru.
- Po dokonaniu rejestracji i potwierdzeniu Uczestnik otrzyma link do Webinaru na adres e-mail podany w Formularzu rejestracji. Link będzie aktywny do terminu Webinaru.
- Uczestnik zobowiązuje się do korzystania z Webinarów w sposób zgodny z przepisami prawa, nie naruszając praw oraz dobrego imienia osób trzecich.
IV. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA/PRAWA AUTORSKIE
- Z chwilą rejestracji do Webinaru, w sposób wskazany w § 2 niniejszego Regulaminu, Stowarzyszenie udziela Uczestnikom prawa do korzystania z Webinaru, wyłącznie jednak dla potrzeb własnych Uczestników. Uczestnik nie ma prawa zwielokrotniania i/lub wprowadzania do obrotu treści Webinaru oraz jakiegokolwiek innego udostępniania osobom trzecim.
- Platforma ClickMeeting będzie rejestrowała podczas Webinarów wypowiedzi i pytania Uczestników w celu archiwizacji i ewentualnego dalszego udostępniania. Uczestnicy rejestrując się na dany Webinar wyrażają na to zgodę. Stowarzyszenie na wniosek Uczestnika może usunąć zarejestrowane materiały.
V. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Użytkowników i Uczestników w rozumieniu przepisów RODO jest Stowarzyszenie. Dane osobowe są przetwarzane przez Stowarzyszenie zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności RODO oraz Ustawą.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się ze Stowarzyszeniem pod adresem mailowym: inspektor@celiakia.pl lub na adres siedziby ul. Na Uboczu 28 U-C4, 02-791 Warszawa.
- Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w ramach prawnie
uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, za taki uznajemy przeprowadzenie webinarium i
przekazywanie podziękowań (ewentualnie certyfikatów uczestnictwa) oraz informowanie o
działalności statutowej Stowarzyszenia. Przetwarzanie danych osobowych związanych odbywa się na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). - Każdej osobie której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w Webinarze.
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom wspierającym Stowarzyszenie w prowadzonej działalności, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów informatycznych wspierających realizację webinarów, co wynika ze współpracy Click Meeting z podwykonawcami, którzy spełniają wszelkie wymogi wynikające z RODO oraz właściwych przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z art. 28 ust. 4 RODO.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na Uczestników.
- Dane uczestników Webinaru będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Webinaru, wysłania podziękowań za udział oraz wysłania ewentualnych certyfikatów uczestnictwa.
- Stowarzyszenie stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Postanowienia niniejszego Regulaminu mogą zostać zmienione przez Stowarzyszenie w dowolnym momencie. W związku z tym, zaleca się regularne sprawdzanie najnowszej wersji Regulaminu.
- Poprzez udział w Webinarze Stowarzyszenia Uczestnik każdorazowo potwierdza, iż akceptuje aktualnie obowiązujące postanowienia Regulaminu. W przypadku jakiegokolwiek sporu wynikającego lub związanego z niniejszym Regulaminem, zostanie on przez strony rozstrzygnięty polubownie. W przeciwnym razie właściwy będzie sąd zgodnie z właściwością ogólną.
Warszawa, 27 maja 2020 r.