97% z nas chce znaku Przekreślonego Kłosa na produktach

Wyniki badania pokazują, że osoby na diecie bezglutenowej znają i cenią licencjonowany symbol Przekreślonego Kłosa. Zdecydowana większość z nich chciałaby go widzieć na wszystkich bezglutenowych produktach.

Od 2009 roku w ramach Europejskiego Systemu Licencyjnego nasze Stowarzyszenie udziela polskim producentom licencji na znak Przekreślonego Kłosa. Przed podpisaniem umowy sprawdzamy wyniki badań na zawartość glutenu, przeprowadzamy audyty w zakładach produkcyjnych i dokładnie zapoznajemy kadrę zarządzającą z problematyką żywności bezglutenowej. Jesteśmy pewni, że produkty z symbolem Przekreślonego Kłosa są bezpieczne dla osób na diecie bezglutenowej. Byliśmy ciekawi, czy polscy bezglutenowi konsumenci podzielają nasze zdanie. Postanowiliśmy to sprawdzić. W październiku 2015 roku przeprowadziliśmy nasze pierwsze badanie konsumenckie dotyczące zaufania do symbolu Przekreślonego Kłosa.

Dodatkową inspiracją były dla nas wyniki podobnego badania przeprowadzonego w kwietniu i maju 2015 roku przez angielskie stowarzyszenie Coeliac UK. Jego wyniki zaprezentowano podczas 16. Międzynarodowego Sympozjum dotyczącego Celiakii w Pradze:

Wnioski płynące z obu badań są dość podobne. Świadczą o dużej rozpoznawalności i renomie znaku oraz o ogromnym zaufaniu, jakim darzą go bezglutenowi konsumenci.

Wyniki badania – grupa badawcza

Nasza ankieta online zawierała pytania dotyczące wyborów konsumenckich podczas zakupów produktów bezglutenowych. Po odliczeniu głosów nieważnych (czyli ankiet niewypełnionych do końca) otrzymaliśmy opinie 1170 osób. Większość ankietowanych to osoby z celiakią, głównie kobiety w wieku pomiędzy 31. a 50. rokiem życia. W tabelce poniżej zamieszczamy dokładne dane.

Analiza badania – co wybieramy

Na pytanie: Jeśli masz wybór, wolisz kupić produkt bez licencji czy ze znakiem licencjonowanym? 94,44% respondentów odpowiedziało, że preferuje produkt z Przekreślonym Kłosem (1105 osób). Na jeszcze bardziej pozytywne nastawienie do licencjonowanego znaku wskazuje odpowiedź na następne pytanie: Czy chciałbyś, aby wszystkie produkty bezglutenowe były oznaczone licencjonowanym znakiem Przekreślonego Kłosa?  Łączna liczba ankietowanych, którzy chcieliby, aby wszystkie produkty były oznaczone licencjonowanym znakiem Przekreślonego Kłosa, to 1135 osób. Stanowi to aż 97,01% wszystkich osób biorących udział w ankiecie.

Aż 97% ankietowanych z grupy 1170 osób chciałoby, by wszystkie produkty miały licencjonowany Przekreślonym Kłosem!

Z analizy danych uzyskanych z odpowiedzi prawie 1200 osób wynika, że akceptacja Przekreślonego Kłosa jest bardzo wysoka. Wyniki ankiety wskazują na duże zaufanie do licencjonowanego symbolu Przekreślonego Kłosa, co nas bardzo cieszy i motywuje do dalszej pracy.

Dziękujemy wszystkim, którzy poświęcili swój czas i wzięli udział w badaniu.

97% z nas chce znaku Przekreślonego Kłosa na produktach