Aktualności
Przekreślony Kłos to symbol, któremu ufamy – wyniki badania
Znak towarowy Przekreślony Kłos cieszy się niesłabnącym zaufaniem konsumentów! Aż 97% konsumentów wierzy, że produkty licencjonowane są sprawdzone i bezpieczne. Przedstawiamy wyniki badania.
W 2015 r. przeprowadziliśmy pierwsze badanie dotyczące zaufania do znaku Przekreślonego Kłosa. Oto jego podsumowanie. Po 5 latach postanowiliśmy sprawdzić, jak obecnie konsumenci podchodzą do produktów licencjonowanych. Wyniki obu badań są porównywalne i pokazują, że konsumenci darzą znak Przekreślonego Kłosa ogromnym zaufaniem. Jego obecność na etykiecie ma dla nich bardzo istotne znaczenie przy wyborze żywności bezglutenowej.
Podczas badania online zadaliśmy pytania dotyczące rozpoznawalności i zaufania do znaku towarowego Przekreślony Kłos.
Udział w nim wzięło 1212 osób, z czego zdecydowana większość (84,24%) to kobiety, pomiędzy 31 a 50 rokiem życia (48,27%). Aż 82,67% respondentów jest na diecie bezglutenowej z powodu celiakii i, co ciekawe, tylko 49,17% należy do naszego Stowarzyszenia. Daje to poczucie, że wyniki są miarodajne i wiarygodne.
Analiza badania
97,11% ankietowanych ufa, że produkty ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos są sprawdzone i bezpieczne:
Z kolei prawie 95% respondentów chciałoby, żeby wszystkie produkty bezglutenowe miały na etykiecie znak towarowy Przekreślony Kłos:
Osoby na diecie bezglutenowej w pierwszej kolejności sięgają po produkty ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos (aż 80,53% respondentów):
Tylko 17,49% ankietowanych dodatkowo czyta skład produktu w poszukiwaniu glutenu, jeśli jest na nim znak Przekreślonego Kłosa. 44% tego nie robi, a 37% weryfikuje etykietę czasami:
Prawie 87% osób mając wybór woli kupić produkt licencjonowany niż inny, jedynie opisany jako bezglutenowy.
W sumie 98% badanych uważa, że znak towarowy Przekreślony Kłos na etykiecie bardzo ułatwia lub w pewnym stopniu ułatwia ich codzienne zakupy.